Elev: "Kändes det inte jobbigt att bli mobbad?"

En fråga med ett ganska självklart svar, men det var en fundering som nog hade blörjat gro i hans huvud. Jag gillade ändå att han frågade det – att han nog kom till insikt om hur jobbigt det nog måste ha varit. Kanske inte nåt han tänkt på förut.

-Jo, visst var det jobbigt, svarade jag. Och han förstod.

Jag höll tre föreläsningar idag för årskurs 5-6 på en skola i Sigtuna. Mycket roligt! Intressanta kommentarer och diskussioner. Det kändes som om de tog mobbning på allvar och tog till sig det jag sa.

Jag hoppas verkligen på att kunna få göra fler sådana föreläsningar.

Lämna en kommentar

Filed under Bokprojektet, Mobbning (allmänt), Reflektioner & råd, Skolans värld, Upplevelser

Kommentera

